„Georeading w czternastce”
Drogi Uczniu
- Interesujesz się podróżami, geografią
(fizyczną, społeczno-ekonomiczną, gospodarczą, turystyczną, polityczną
etc.)?
- Lubisz czytać? Książki,
czasopisma?
- Sięgasz po książki
niebanalne?
- Lubisz poznawać nowe kultury,
zwyczaje, obyczaje, religie?
- Lubisz poznawać nowych ludzi i
chcesz o nich więcej wiedzieć?
- Chcesz dowiedzieć się więcej o otaczającym
nas świecie?
Jeśli, choć na jedno z pytań Twoja odpowiedź brzmi "tak" to
zachęcam Cię do wzięcia udziału w projekcie szkolnym przeznaczonym dla uczniów
klas szóstych, siódmych oraz ósmych pod nazwą "Georeading w
czternastce".
Zasady projektu:
1. Udział w projekcie jest dobrowolny. Przecież nikt nie zmusi Cię do bycia
oczytanym.
2. Przeczytaj jedną lub kilka książek, które dla Ciebie wybrałem. Pamiętaj,
przeczytaj ją "od
deski do deski", a nie tylko spis treści lub streszczenie - to na pewno
nie pobudzi Twoich szarych komórek.
3. Nie pytaj mnie o to, czy pożyczę Ci książkę, bo tego nie zrobię. Wysil
się, znajdź ją
w bibliotece lub po prostu kup w dowolnej księgarni. Zaufaj mi -
przedsiębiorczość przydaje się w życiu.
3. Poinformuj mnie, którą książkę przeczytałaś/ przeczytałeś i umów
się ze mną, aby o niej porozmawiać. Nie zapomnij, żeby poinformować mnie
minimum tydzień przed spotkaniem, jak wiesz nie jestem jasnowidzem.
4. Jeśli wystarczy Ci rozmowa i podzielenie się emocjami na temat tego co
przeczytałaś/ przeczytałeś to bardzo się cieszę. Jeśli jednak chcesz otrzymać
za to ocenę, to przystąp do napisania testu
sprawdzającego jak uważnie czytałaś/ czytałeś tę książkę. "Bez pracy
nie ma kołaczy" - choć myślę, że na test możesz przynieść kubek, zawsze
będzie czekać gorąca herbata i być może coś słodkiego.
5. Jeśli przeczytanie „opasłego tomiska” z dziesiątkami lub setkami stron
druku to dla ciebie wysiłek ponad miarę, wybierz dowolny artykuł z czasopisma o
charakterze geograficzno-podróżniczym. Pamiętaj, ważne, że czytasz! No, chyba,
że chcesz należeć do 62% polskich celebrytów uznających książki za wroga…
5. Pamiętaj! Zrób to dla siebie, nie wszystko da się przeliczyć na oceny,
pieniądze, sukces. Nie rób tego na siłę. Chcę, żeby czytanie książek sprawiło
Ci przyjemność. Nie bój się, ja też kiedyś odkryłem, że książki nie gryzą.
Literatura na II półrocze:
1. Aleksandra Chrobak „Beduinki na Instagramie. Moje życie w Emiratach”,
Wydawnictwo Znak
2. Michael Booth „Skandynawski raj. O ludziach prawie idealnych”,
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
3. Maciej Bernatowicz "Hiszpania. Fiesta dobra na wszystko",
Wydawnictwo Muza
4. Ewa Wanat "Deutsche nasz. Reportaże berlińskie", Wydawnictwo
Świat Książki
5. Natalia Kołaczek „I cóż, że o Szwecji”, Wydawnictwo Poznańskie
6. Marta Biernat, Adam Biernat „Rekin i baran. Życie w cieniu islandzkich
wulkanów”, Wydawnictwo Poznańskie
7. Marek Pindral "W cieniu minaretów. Oman", Wydawnictwo
Bernardinum
8. Ben Zeev Aviv "Przewodnik ksenofoba. Izraelczycy", Wydawnictwo
Finebooks
9. Aleksandra Chrobak "Fashionistki zrzucają czadory. Moje odkrywanie
Iranu", Wydawnictwo Znak
10. Petr Berka, Aleš Palán, Petr
Šťastný "Przewodnik ksenofoba. Czesi", Wydawnictwo Finebooks
11. NOWOŚĆ!
Dowolny artykuł z czasopisma „National Geographic”, czasopismo możesz
wypożyczyć u nauczyciela geografii.
12. NOWOŚĆ!
Dowolny artykuł z czasopisma „Geografia w Szkole”, czasopismo możesz wypożyczyć
u nauczyciela geografii.
13. NOWOŚĆ!
Dowolny artykuł z czasopisma „Zew Północy”, czasopismo możesz wypożyczyć u
nauczyciela geografii.
Adresaci:
- uczniowie
klas szóstych, siódmych oraz ósmych.
Zasady
uzyskania oceny z geografii:
- rozwiązanie testu (zadania
zamknięte i/ lub otwarte).
Termin:
- projekt
w II półroczu kończy się 14 dni przed zakończeniem roku szkolnego,
- "Spotkania z
geoliteraturą" - umów się na nie minimum tydzień wcześniej.
Weź geografię w swoje ręce! Pamiętaj efekty zależą tylko od Ciebie.
Pozdrawiam – Wasz nauczyciel geografii
Krzysztof Kawka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.