środa, 14 listopada 2018

Karta pracy - poprawa zadań z zeszytu ćwiczeń, klasa 5

Wykonaj zadania z karty pracy, termin oddania prac mija 24.11.2018 r. (po tym terminie nie przyjmuję prac); klasa V "c" termin do 01.12 (z uwagi na późniejszy termin sprawdzenia ćwiczeń):
Zad.1. Co to jest wysokość względna? W jakich jednostkach podajemy wysokość względną? (2p)
Zad.2. Co to jest wysokość bezwzględna? W jakich jednostkach podajemy wysokość bezwzględną? (2p)
Zad.3. Uzupełnij tabelę: 3(p)
Wysokość bezwzględna szczytu
Wysokość bezwzględna podnóża
Wysokość względna
1250 m n.p.m.
250 m n.p.m.
1000 m
1550 m n.p.m.
750 m n.p.m.

1350 m n.p.m.

800 m

550 m n.p.m.
450 m
Zad.4. Korzystając z mapy w atlasie wypisz po 4 rzeki, które mają źródła: (12p)
a) na nizinach
b) na wyżynach
c) w górach
Zad.5. Korzystając z planu Zakopanego w zeszycie ćwiczeń na stronie 22 wykonaj zadania: (10p)
- przy jakiej ulicy znajduje się Willa Koliba?
- przy jakiej ulicy znajduje się Muzeum Makuszyńskiego?
- przy jakiej ulicy znajduje się Kościół Najświętszej Rodziny?
- ile hoteli zostało zaznaczone na planie?
- czy na planie zaznaczono więcej niż 2 kościoły?
- przy jakiej ulicy znajduje się TOPR?
- wymień nazwy 3 szczytów w okolicy Zakopanego i podaj ich wysokość (wraz z jednostką wysokości)
- wypisz nazwy ulic wzdłuż najkrótszej trasy od Willi Kossakówka do Muzeum Przyrodniczego TPN
- w którą stronę musisz iść od Wielkiej Krokwi do Muzeum Przyrodniczego TPN?
- jak nazywa się potok przecinający ul. Kornela Makuszyńskiego?

Wykonaj zadania samodzielnie! Pamiętaj mogę Cię zapytać jak obliczyłeś wysokości, mogę Cię poprosić o kontrolne znalezienie dowolnego, innego niż w zadaniach elementu na planie Zakopanego lub innym.
29 cel/ 28-26 bdb/ 25-22 db/ 21-15 dst/ 14-9 dop/ 8-0 ndst

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży

Moi drodzy przez cały rok szkolny śledziliście informacje dotyczące: - zadań na dodatkową ocenę, - przewodników, do tego jak skutecznie p...