piątek, 19 października 2018

Georeading w czternastce - projekt dla klas ósmych

foto. K. Kawka

Drogi Uczniu
  • Interesujesz się geografią (fizyczną, społeczno-ekonomiczną, gospodarczą, turystyczną etc.)?
  • Lubisz czytać?
  • Sięgasz po książki niebanalne? 
  • Lubisz poznawać nowe kultury, zwyczaje, obyczaje, religie?
  • Lubisz poznawać nowych ludzi i chcesz o nich więcej wiedzieć?
  • Chcesz dowiedzieć się więcej o otaczającym nas świecie?

Jeśli choć na jedno z pytań Twoja odpowiedź brzmi "tak" to zachęcam Cię do wzięcia udziału w projekcie szkolnym przeznaczonym dla uczniów klas ósmych pod nazwą "Georeading w czternastce".

Zasady projektu:
1. Udział w projekcie jest dobrowolny. Przecież nikt nie zmusi Cię do bycia oczytanym.
2. Przeczytaj jedną lub kilka książek, które dla Ciebie wybrałem. Pamiętaj, przeczytaj ją "od deski do deski", a nie tylko spis treści lub streszczenie - to na pewno nie pobudzi Twoich szarych komórek.
3. Nie pytaj mnie o to, czy pożyczę Ci książkę, bo tego nie zrobię. Wysil się, znajdź ją w bibliotece lub po prostu kup w dowolnej księgarni. Zaufaj mi - przedsiębiorczość przydaje się w życiu.
3.  Poinformuj mnie, którą książkę przeczytałaś/ przeczytałeś i umów się ze mną, aby o niej porozmawiać. Nie zapomnij, żeby poinformować mnie minimum tydzień przed spotkaniem, jak wiesz nie jestem jasnowidzem.
4. Jeśli wystarczy Ci rozmowa i podzielenie się emocjami na temat tego co przeczytałaś/ przeczytałeś to bardzo się cieszę. Jeśli jednak chcesz otrzymać za to ocenę, to przystąp do napisania testu sprawdzającego jak uważnie czytałaś/ czytałeś tę książkę.  "Bez pracy nie ma kołaczy" - choć myślę, że na test możesz przynieść kubek, zawsze będzie czekać gorąca herbata i być może coś słodkiego.
5. Pamiętaj! Zrób to dla siebie, nie wszystko da się przeliczyć na oceny, pieniądze, sukces. Nie rób tego na siłę. Chcę, żeby czytanie książek sprawiło Ci przyjemność. Nie bój się, ja też kiedyś odkryłem, że książki nie gryzą.

Literatura:
1. Artur Orzech "Wiza do Iranu", Wydawnictwo Wielka Literatura
2. Katarzyna Pakosińska "Georgialiki. Książka pakosińsko-gruzińska", Wydawnictwo Pascal
3. Maciej Bernatowicz "Hiszpania. Fiesta dobra na wszystko", Wydawnictwo Muza
4. Ewa Wanat "Deutsche nasz. Reportaże berlińskie", Wydawnictwo Świat Książki
5. Zbiór opowiadań przyrodniczych pod redakcją Tony'ego Wheelera "Świnki na patyku", Wydawnictwo Carta Balnca
6. Will Ferguson "W drodze na Hokkaido", Wydawnictwo Dolnośląskie
7. Marek Pindral "W cieniu minaretów. Oman", Wydawnictwo Bernardinum
8. Ben Zeev Aviv "Przewodnik ksenofoba. Izraelczycy", Wydawnictwo Finebooks
9. Aleksandra Chrobak "Fashionistki zrzucają czadory. Moje odkrywanie Iranu", Wydawnictwo Znak
10. Petr Berka, Aleš Palán, Petr Šťastný "Przewodnik ksenofoba. Czesi", Wydawnictwo Finebooks

Adresaci:

  • uczniowie klas ósmych.
Zasady uzyskania oceny z geografii:
  • rozwiązanie testu (zadania zamknięte i/ lub otwarte).
Termin:
  • projekt w I półroczu kończy się 10 dni przed feriami zimowymi,
  • "Spotkania z geoliteraturą" - umów się na nie minimum tydzień wcześniej.

Weź geografię w swoje ręce! Pamiętaj efekty zależą tylko od Ciebie.

Pozdrawiam – Wasz nauczyciel geografii 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży

Moi drodzy przez cały rok szkolny śledziliście informacje dotyczące: - zadań na dodatkową ocenę, - przewodników, do tego jak skutecznie p...